روز بی پایان

زندگی روزی است بی پایان که در آن هزاران خورشید غروب میکند

روز بی پایان

زندگی روزی است بی پایان که در آن هزاران خورشید غروب میکند

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
  • ۰
  • ۰

هزار تومان

هو الرزاق

داشتم خریدهایم را حساب می­ کردم که پیرزنی تقریبا 50 ساله که ظاهری نه نامرتب، اما لباس­ های کهنه به تن داشت و یک جفت دمپایی پلاستیکی به پا، وارد سوپرمارکت شد و از قفسه­ ی بیسکوییت­ ها یک بسته بیسکوییت مادر برداشت و به فروشنده نشان داد و پرسید: «این چنده؟» فروشنده: «هزار تومن».

 بسته بیسکوییت را در قفسه گذاشت و بی هیچ حرفی بیرون رفت. از مغازه که بیرون آمدم دیدم­ش که محکم و سریع در پیاده­ رو قدم برمی­ داشت.

شاید به دیدن نوه­ اش می­ رفت و نمی­ خواست دست خالی باشد.

شاید به جای دوری می ­رفت و از جای دورتری می ­آمد و حالا خواسته بود گرسنگی ­اش را با چیزی ارزان­تر از هزار تومان ساکت کند.

من بیش از این پیش خودم حدسی نزدم چون فرقی نمی­ کرد که بود؟ کجا می­ رفت؟ و بیسکوییت را برای چه می ­خواست؟ چیزی که یقینی است، این است که بیسکوییت هزار تومانی برای او گران بود.

بابت هر هزارتومانی که از روی هوس و یا تجمل خرج کردم شرمنده شدم. مطمئنا اگر از خرج و برج­ های اضافه­ و غیرضروری و الکی زندگیمان کمی کم کنیم و هرچند کم به دیگران کمک کنیم، می­ توانیم جامعه­ ی بهتری داشته باشیم. بدانیم و باورکنیم همه­ ی ما مسؤلیم.

  • ۹۶/۱۰/۳۰
  • سید مصطفی میرخلیلی

بیسکوییت

خرج و برج

کمک کنیم

نظرات (۳)

بچه که بودم فکر میکردم حداقل نصف مردم ایران توان این را دارن که روزی یه تک تومنی کنار بزار برا کمک به نصف دیگه مردم و با خودم حساب کتاب میکردم که در ماه میشه هزار میلیون تومن و با این پول خیلی ها مشکلشون حل میشه ولی حالا فکر میکنم علاوه بر اون یه تک تومنی خیلی هامون خیلی کارای دیگه ازمون ساخته است و انجام نمیدیم خیلی هامون آبرویی داریم اعتباری داریم هوش و هنر و فکر و خلاقیتی داریم هیچی که نه زبون گرمی داریم که باهاش میشه به بقیه کمکی کرد و مشکلی ازشون حل کرد ولی متأسفانه یا خسیس و بخیل شدیم که نمیخوایم کاری کنیم و یا انقدر بدی کردیم و بدی دیدیم که اعتماد نمیکنیم از اعتبار و آبرومون برا کسی خرج کنیم 
و واقعا همه مسئولیم که کاری کنیم برا جامعه فقیرمون برا جامعه بی اعتمادمون
احسنت، واقعا که همینطوره باید همیشه به هم تذکر بدیم تا حواسمان باشه اعتدال رو در زندگیمون حفظ کنیم
پاسخ:
مطلبی که فرمودید کاملا دقیق و درسته، اعتلال در زندگی. شاید یکمقداری زندگی ها از اعتدال خارج شده.
بابت هر هزارتومانی که از روی هوس و یا تجمل خرج کردم شرمنده شدم.  :(

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی