روز بی پایان

زندگی روزی است بی پایان که در آن هزاران خورشید غروب میکند

روز بی پایان

زندگی روزی است بی پایان که در آن هزاران خورشید غروب میکند

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

ماهی ها نگاهم میکنند

عمدتا پسر ها با پدرهاشان مشکل داشتند، دارند یا خواهند داشت. حالا در نظر بگیرید پدری به پسرش بگوید "مرا بُکش این ظیفه‌ی توست" و روی این حرف تاکید دشته باشد.

ماهی ها نگاهم می‌کنند نوشته‌ی " ژان پل دوبوآ " و ترجمه مترجم خوب " اصغر نوری " است که نشر کتاب کوله پشتی سال 1395 به چاپ رسانده است.

رمان با نثر روان و سیر داستانی سرراست‌ش در ارتباط با روزنامه نگار ورزشی است که درباره‌ی بوکس می‌نویسد. معشوقه ای در دفتر کارش دارد و روزی پدر دردسر سازش بعد از سال‌ها سرو کله اش پیدا می‌شود و از او می‌خواهد که پسرش او را بکشد، پدری که عرق خور قهاری است و در شرطبندی روی اسب‌ها خیلی بدشانس نیست.

پدر، کسی که می‌توانست باشد و و می‌شد روی بودنش حساب کرد و پشتوانه ای دلگرم کننده باشد حالا بعد از سالها بدون هیچ توضیحی آمده و انتظاری عجیب دارد میگوید "مرا بُکش" و طلبکار است.

 تا حالا شده است به این فکر کنید که بخاطر عشق به کسی او را بکشید؟

ماهی ها نگاهم می‌کنند

ژان پول دوبوآ

اصغر نوری

نشر کتاب کوله پشتی

قیمت چاپ اول 10 هزار تومان

  • سید مصطفی میرخلیلی
  • ۰
  • ۰

حداقل چیزی که فلسفه به من آموخت این است که انسان‌ها در اصل انسانیت و انسان بودن باهم برابرند.

آن چیزی که جاودانه است و از اول خلقت یک انسان بوده و همیشه خواهد بود و فنایی ندارد، روح آدمی، آنکه خدا در انسان دمید در همه ی انسان‌ها برابر است.

حالا این پوسته‌ی ظاهر برای کسی زیبا‌تر و برای کسی زشت‌تر، برای کسی گران‌تر و برای کسی ارزان‌تر، برای کسی سالم‌تر و برای کسی ناقص‌تر، چه اهمیتی دارد!؟

چه کسی گفت زیبایی ارزش است؟

از افکار زشت خودمان بترسیم.

  • سید مصطفی میرخلیلی