روز بی پایان

زندگی روزی است بی پایان که در آن هزاران خورشید غروب میکند

روز بی پایان

زندگی روزی است بی پایان که در آن هزاران خورشید غروب میکند

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

روز تولد

اوایل شهریورماه یادم بود که شهریور ماه است و من متولد این ماه هستم، ولی درست شبِ روز تولدم به هر چیزی فکر میکردم الّا اینکه فردا تولد من است.

دیدم پیام داده و تولدم را تبریک گفته است.

تشکر کردم و اعتراف کردم که حتی با اینکه چند روز پیش به مناسبتی کارت ملی را خوب نگاه کردم که بالاخره ببینم متولد 30 شهریور هستم یا مثل باقی امثال خودم متولد 31 شهریور ماه ثبت شده ام، باز حواسم نبوده که فردا تولدم است و غافلگیرم کرده.

برای متولدین شهریور ماه تا زمانی که ثبت احوال و زایشگاه ها دستشان را در یک کاسه نکرده بودند و شناسنامه ها به میل والدین و بر اساس اقتضائات عرف منطقه و شرایط جوی و جغرافیایی صادر میشدند، همیشه یک سوال بزرگ مانند ابری بالای سرشان حضور دارد.

دقیقش چه روزیه؟

گفتم: نمیدونم

اگر کمی به این معتقد باشید که روز و ماه تولد میتواند در شخصیت و خلق و خوی شما تاثیر داشته باشد یا توانایی هست که بر اساس ماه تولدتان آینده را برای شما روشن کنند، و از طرفی متولد شهریور باشید که شاید بهترین اسم برایش ماهِ دروغ تولد است نه ماه روزِ تولد، حتما زمانی به صرافت این میافتید که بدانید دقیقا چه روز و ماهی به دنیا آمده اید.

برای من روز تولد بیش از یک بخش از اطلاعات سجلی نیست، برای این است که بالاخره روزی باشد تا بانکها تبریک بگویند و همراه اول یک روز مکالمه درون شبکه رایگان بدهد و اگر کسی حواسش به تو است تبریکی بگوید و شاید سالهای دیگر کادو هم بخرد و اینگونه که باشد واقعا چه فرقی میکند که روز تولد چه روزی است و به نظرم بهترین روز همان است که به صورت رسمی در شناسنامه درج شده و میتوان همه جا با مستنداتش ارائه داد.

30 شهریور. و ممنونم از مامور ثبت احوالی که آمد روستای ما و در خانه پدربزرگم برای من که نمیدانم دقیقا آن موقع چند وقتم بوده است تعیین کرد که متولد سی شهریور هستم و درایت این را داشت که ننویسد سی و یک شهریور چون خیلی تابلو بود.

تولدم مبارک.

  • سید مصطفی میرخلیلی
  • ۱
  • ۰

باز پاییز

پاییز که می آید

یعنی میشود باز عاشقی کرد

یعنی سیب قرمز هست

خنکای نسیم شبانه هست

باران

رقص برگها

رنگها

قرمز، زرد و نارنجی هست.

شاید منکه از گرمای هوا فراری ام همین خنکای شبانه مرا شیفته ی پاییز کرده است، اما پاییز برگریزان و بارانهای شلخته دارد و شبهای بلند و خلوتش بیشتر فرصت درخود فرو رفتن را میدهد.

پاییز عاشقانه است من از خودم نمیگوییم همین دودلی هوا در روزهای پاییزی بین گرمی ظهر و سردی شبها شهادت میدهد، گاهی بارانی و غمگین، گاهی رقصان مثل برگهای رنگارنگ میان باد، عطر نرگسها، همه ی اینها شهادت میدهند پاییز عاشقانه است.

  • سید مصطفی میرخلیلی